tirsdag 19. april 2011

Oppskrift: "Striper i rett" lue og pulsvanter



Lua jeg viste fram tidligere har nå fått tilhørende pulsvanter.
Dermed er alle rester av brun Alfa med glitter brukt opp!

Oppskrift finner du her!

Hverken lua eller pulsvantene er noe revolusjonerende i seg selv,
men veldig funksjonelle, og har god passform. De er raske å strikke, så hvis du trenger noe nytt til påskefjellet, rekker du dette. Passer også godt til nybegynnere.

Dusken på lua laget jeg ved hjelp av en slik:


Det er superraskt å lage dusk på denne måten! Faktisk så raskt at du må passe litt på for ikke å fylle opp med for mye garn - en luedusk trenger jo ikke være steinhard! Jeg synes i alle fall at  luedusker er finest når de er litt luftige og rufsete.

Jeg har et sett med mange forskjellige størrelser av disse "duskelagerne". Jeg har kjøpt mine "duskelagere" på loppemarked av alle plasser, men jeg tror nok du kan få dem på panduro eller noe slikt. Ellers så kan man jo lage dusk på gammeldags måte med to pappsmultringer - det funker jo det og! :-)

Takk til nye følgere. Det er så hyggelig å se at gjengen vokser jevnt og trutt! Da vet jeg at noen er her og titter innimellom, og det er jo fint! :-)

Ønsker alle lesere en flott påske!

1 kommentar:

  1. Kjempefint sett det der. Har hørt at de greiene til å lage dusker med... er kjempelette å lage.
    Ha en forsatt fin påske :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails