søndag 10. april 2011

Påskevotter

Utfordringsbloggen "Strikkere" utfordret oss til å strikke noe påskerelatert denne måneden. Jeg kan ikke tenke meg noe jeg forbinder mer med påske, enn ullvotter, og sprang umiddelbart ned i kjelleren på jakt etter gult votte-garn. Jammen var det ikke noen gule fritidsgarn-rester der. Sammen med et nøste hvitt, tryllet jeg fram disse påskevottene:

Det gule symboliserer selvfølgelig påsken og alt den står for, det hvite symboliserer snøen. På håndleddet har jeg strikket inn en rekke av hvite egg, som også fungerer som "strammer" slik at ikke vottene glir av. De gule og hvite stripene symboliserer "bortover"-skiturer; de gule nålefiltede krøllene, symboliserer "nedover"-skiturer, som jo ofte kan gå tull i rull og kanskje litt knall og fall.  

Vottene er nok gode og varme, men blir neppe brukt på ski denne påska. 
Påska i år er jo så sein...

Men forhåpentligvis får vi en tur til kysten, og da trengs det gjerne votter på!


Og siden jeg hadde litt restegarn igjen, så strikka og tova jeg en liten gul hamster i et gult bur:


Neida, så flink er jeg ikke! :-D denne er ikke strikka og tova, men høyst levende.
Lille Mille heter hun, og er vårt bedårende lille hamster.

Ønsker dere en koselig før-påsketid!

15 kommentarer:

  1. Hei Tina!!

    Så søte og hamsteren likeså:)

    Har gitt deg min stemme på håndlaga!!Så gøy at du ble nominert,gratulere så mye,og masse lykke til:)

    ha en fin ny uke:)

    klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Vottene var nydelge i gult og hvit.

    SvarSlett
  3. Så fine og morsomme votter :o)
    Og så matchet de jo til Milles hus ;o)

    SvarSlett
  4. Skikkelige påskevotter det der! - og med god symbolikk.

    SvarSlett
  5. Virkelig stilige votter!
    Og søt hamster :-)

    SvarSlett
  6. så skjønne votter!! og søt liten hamster!

    SvarSlett
  7. Nydelige påskevotter!! De var virkelig flotte med hvite egg rundt håndleddet.:)

    Også så søt liten hamster da!:)

    SvarSlett
  8. Søte votter og enda søtere Mille! =)

    SvarSlett
  9. Søte votter og herlig hamster da :o) Takk for bidraget i utfordringen :o)

    SvarSlett
  10. Kjempe fine påske votter <3 Tova votter er absolutt de beste vottene :D

    SvarSlett
  11. Perfekte vottar til påske :)
    God påske!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails