torsdag 24. mars 2011

Craft for toddlers

Jeg har googlet litt på "craft for toddlers", og funnet en hel egen verden av fantastiske ting man kan lage for våre små barn - og de litt større. Jeg er helt overveldet, og plutselig har jeg fått favorisert minst 10 sider om emnet.

Lillegutt synes jo det er så moro å oppdage nye ting, og når han får være med på hele prosessen, fryder han seg som bare en nesten-to-åring kan! Jeg trodde kanskje 10-åringene også ville bli med, men de var heller lunken til prosjektene... De begynner visst å bli store. Sukk. Men mamma er veldig glad for at hun har en liten attpåklatt som enda i noen år fremover, vil la seg fryde over sin mors barnslige kreasjoner!





Lillegutt står for kvalitetstestingen: Sitter øyet godt nok fast?
(Det gjorde ikke det ved første gangs testing...)

Modellene er valgt med tanke på at førsteklassinger skal lære å klippe runde former i papp, samt håndtere ulike typer lim. Klipping er en vanskelig sak for barn, det tar lang tid å lære å klippe nøyaktig.

Et lite tips fra lærerfronten: Hvis du vil gi barnet ditt et aldri så lite forsprang før det starter på skolen, bør du la han/henne øve seg hjemme fra han/hun viser interesse for det. Det fins mange forskjellige sakser å få kjøpt, sakser med butte ender, papirsakser for småbarn og til og med sakser med fire hull slik at to kan bruke den samtidig (hjelpesaks) - så det står ikke på det...

Lykke til!

1 kommentar:

  1. Søte, enkle, små saker det der :) Hos meg har ungene fått bruke saks fra de er 3-4 år gammel ;)
    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails