onsdag 21. april 2010

Hatten Viola


Hatten Viola er den første i en rekke av hatter som nå begynner å bli ferdige. Har fått inn noen bestillinger, så da strikker jeg noen ekstra hatter, slik at oppdragsgiverne skal få velge hva de ønsker. Noen ganger liker de faktisk flere så godt at de ender med å kjøpe to!

Hattene designer jeg selv. Noen har jeg en ide bak når jeg begynner å strikke, mens noen blir til mens jeg strikker.

Farfaren min fortalte en gang om da han bygde huset sitt. Det var liksom bare å bygge, de hadde visst ingen tegninger på forhånd, huset ble til mens han bygde. Da han kom til loftet, tenkte han at det kanskje hadde vært fint med en ark på huset... Ja, og så bygde han en ark. Det ble fint!

Nå kan man jo ikke gjøre sånt, man er bundet av forhåndsgodkjennelser og nabovarsler og lover og forskrifter i øst og vest. Men med strikking er det en annen sak. Så noen ganger strikker jeg i vei, og hatten blir til mens jeg strikker. "Skal jeg ta en rød stripe der - ja, det blir sikkert fint..." Og så strikker jeg en rød stripe der! Og det blir som oftest fint!

Enn så lenge er jeg ikke bundet av lover og forskrifter, og kan strikke hattene akkurat som jeg vil! Hehe... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails