torsdag 25. mars 2010

Lillegutts nye genser

Da Lillegutt lå i magen, var jeg sykemeldt fra uke 27 pga blødninger. Jeg hadde nemlig forliggende morkake, dvs at morkaka lå foran åpningen. Da er det vanlig at man blør etter hvert som livmoren vokser og morkaka blir strekt.

De siste ukene lå jeg på sykehus i påvente av keisersnitt. Da fikk jeg god tid til å strikke, og det meste var jo da selvfølgelig til Lillegutt som skulle komme. Jeg strikket blant annet denne genseren:
Men den ble ikke helt ferdig før Lillegutt måtte hentes ut, og siden den var str 1 år, så har jeg ikke gjort den ferdig før nå. Det var bare halsfellinga som sto igjen, men det ble mye prøving og feiling så det tok en hel kveld å ordne det.

Resultatet ble imidlertid bra:

Genseren er strikket i rester av Silja-garn etter en oppskrift fra Nøstebarn. Men med annet garn, andre pinner og annen strikkefasthet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails