fredag 19. mars 2010

Hils på Familien Rufse Tufs



Det er Mamma Rufs, Pappa Tufs, Storesøster
Rufsa og Lillesøstert Tufsa.

Lille Hufsa henger og slenger oppunder taket. Hun er en litt særegen kylling, og har bestemt seg for å lære å fly med de små vingene sine. Men enn så lenge må hun ha hjelp av en liten tråd for å kunne se verden i fugleperspektiv.

Jeg vet ikke om du synes rufsekyllingene våre er pene, men jeg tør ikke si noe annet for ungene leser bloggen min! Men vi kan vel enes om at de er sjarmerende, i alle fall!



...................................................................................






Har du også lyst til å lage rufsekyllinger med ungene dine? Da skal du få fremgangsmåten her:

Kyllingene er laget av tradisjonelle dusker. Men disse duskene er laget av fritidsgarn og tova i vaskemaskinen. Da blir de tette, og mer eller mindre rufsete.

Når tova-duskene skal forvandles til kyllinger, gjelder det å snu og vende på dem for å finne ut hvor øyne og nebb passer best. Kanskje har duske-kyllingen bustehår som Lillesøster Tufsa eller vinger som Hufsa?
Nebbet, som er av mosegummi (er det ikke det det heter?), øyne og eventuelle fjær, festes med limpistol.
I går kom forresten eldstejenta vår hjem med serviettringer laget av mosegummi:

De er fine, de!

1 kommentar:

  1. Sjarmerende Rufsetufser. En god ide som jeg skal huske på til en gang jeg trenger den.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails