tirsdag 26. januar 2010

Tøfler


Jeg driver og strikker tøfler til tiåringen som hun kan ha på skolen. For å gjøre det litt ekstra spennende, strikker jeg selvfølgelig uten oppskrift. At jeg da ikke får rett størrelse med en gang, må jeg jo bare regne med...


Første forsøk: Koolaidfarga østlandsgarn dobbelt garn på pinne 7. Jenta syntes det var en kjempefin farge og gleda seg til tøflene ble ferdige. Før toving var de sikkert str 40, og jeg regna med ca str 35 etter toving...Den gang ei! Tøflene var knøttsmå da de kom ut av maskinen - tenker de er str 32. Altså ingen i denne familien som kan bruke dem med det første.


Andre forsøk: Hadde mer østlandsgarn liggende. To nøster off-white og restene etter koolaid-garnet ble til disse tøflene. De ble str 38. Altså ikke passe til tiåringen de heller...Men de passa i hvert fall meg! :-)

Nå er jeg igang med tøffelpar nr 3. De blir grå for det var det jeg hadde igjen i østlandsgarn nå. Tro om de vil passe tiåringen... Vent å se! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails